فواید ماساژ سنگ داغ

ماساژ با سنگ داغ برای رفع گرفتگی عضلات و مفاصل است و بسیاری از ناراحتی‌های عصبی و اضطراب را کاهش می‌دهد. درمانگر از روش‌ها و ترفندهای مختلف ماساژ استفاده می‌کند.
در طول فرایند ماساژ باعث احساس رضایت و خوشنودی ماساژ دهنده می‌شود.
بیشتر افراد با استفاده از سنگ‌های مختلف مخصوص ماساژ مانند سنگ داغ از این روش برای درمان و از بین بردن مشکلاتی مانند سکته مغزی و یا افرادی که در اثر تصادف دچار آسیب‌دیدگی‌های نخاعی شده‌اند و یا مادرزایی دچار مشکلات و ناراحتی‌های بسیار هستند بسیار موثر و تاثیرگذار است.

یکی از روش‌های ماساژ می‌باشد با توجه به انجام روش‌های معمول ماساژ شخص ماساژ دهنده از طریق از طریق تکه‌های سنگ و قرار دادن آن‌ها بر روی بخش‌های مختلف از بدن موجب تصمیم و بهبودی درد‌‌های مفاصل سنگ‌هایی که برای مذاکره درمانی استفاده قرار می‌گیرد.
از قبیل انواع سنگ‌های آتشفشانی به نام آزاد می‌باشد این سنگ‌ها بخشی که می‌توانند گرما را در خود به مدت زیادی حفظ کند برای این روش بسیار مناسب می‌باشند.

مراکز تخصصی ماساژ در اصفهان برای گرم نمودن سنگ‌های ماساژ، آن‌ها را داخل یک ظرف پر از آب جوش قرار می‌دهند و بعد از خارج نمودن سنگ‌ها آن‌ها را روی نقاط حساس بدن می‌گذارند.

تاریخچه پیدایش ماساژ با سنگ داغ حدوداً برمی‌گردد به ۲۰۰۰سال پیس از به کشور چین برمی‌گردد. البته بعد از کشور چین این نوع از روش درمانی به مصر، آمریکا، هند، حتی آفریقا نیز برمی‌گردد.

فواید بی‌نظیر ماساژ  با سنگ‌های داغ

فواید ماساژ سنگ داغ

فواید ماساژ سنگ داغ عبارت است از::

  1. از بین بردن استرس
  2.  بالا رفتن انعطاف عضلات و مفاصل
  3.  بهبود خواب
  4.  کاهش گرفتگی‌های عضلانی
  5.  برطرف نمودن درد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. از بین بردن استرس

یکی از مزایای ماساژ سنگ داغ از بین بردن استرس است، از بین بردن درد با استفاده از ماساژ سنگ داغ یکی از بهترین روش‌‌های درمانی افراد مبتلا به بیماری‌هایی از جمله فیبرومیالژیا سایر مشکلات در نرخ طلا بسیار مفید و مؤثر است توجه به مطالعات و بررسی‌ها صورت گرفته در این حوزه محققین به این نتایج رسیده‌اند که با وجود نشانه‌های بسیار خفیف بیماری‌هایی مانند درد مفاصل و رماتیسم به کار بردن روش‌های ماساژ مشکلات در گوش کاهش یافت پژوهشگران معتقد هستند که با استفاده از ماساژ درمانی می‌توان اکثر قریب به اتفاق درد‌ها برطرف و درمان کنند.
از بین بردن استرس شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از روش‌های از بین بردن استرس ماساژ درمانی است.
با توجه به مطالعه ساعات مختلف تلف در این زمینه نشان داده‌شده است که ماساژ می‌تواند موجب کاهش استرس و اضطراب و همچنین درمان و تصمیم بیماری‌هایی از دلیل قلب و عروق گردد.

2. بالا رفتن انعطاف و مفاصل و عضلات

یکی از خطوط استرس‌ها و تنش‌های عضلانی با عکس برهم زدن خواننده کردی و باز تشکیل درد و ناراحتی‌هایی در این راه یاری کردند در این صورت شما می‌توانید با استفاده از ماساژ درمانی این فرایند را تسهیل نمایید با این کار شما می‌توانید از خود را نشان می‌دهد بیماران مبتلا به دیابت می‌‌توانند با استفاده نمایند گذاشتن ویژه ماساژ با سنگ‌های داغ برای چه این مشکل را از بین ببرند.

3. کمتر شدن گرفتگی عضلات

از فواید ماساژ سنگ داغ کمتر شدن گرفتگی عضلات است، یکی از روش‌های درمانی ماساژ است که شما می‌توانید از مبتلا شدن به گرفتگی یا در اصطلاح علمی ‌اسپاسم شوند موجودی مشکل همراه با در تابان غذای زیادی در مورد علاقه باعث ایجاد اختلالاتی در زندگی روزمره افراد می‌شود. نشان‌های اختلال و مشکلات عضلات و مفاصل می‌گردد.
با توجه به مطالبی که بیان شد با کمک گرفتن از ماساژ درمانی با سنگ‌های داغ بازار اصناف در کاهش درد اساسم و گرفتگی در بدن می‌شود.

4. بهبود خواب

با وجود اینکه اغلب افراد دچار اختلالات و مشکلات خواب هستند می‌توان گفت و عواملی که موجب بر هم زدن خواب بی‌خوابی نگردد وجود برنامه‌ریزی یا پیش از شلوغ بودن برنامه است این عوامل می‌تواند باعث بروز مشکلات و ماجرایی برای خواب ارسال می‌نماید زمان یک فرد سالم باید در طول شبانه‌روز حقیقت 7 الی 8 ساعت‌ خواب مفید و منظم داشته باشد تا بتواند عملکرد و کارکرد مطلوب و مناسبی داشته باشد.
بعضی از محققین و مطالعات آزمایش‌هایی که انجام داده است دریافتند که با استفاده از ماساژ می‌توان آرامش خواب خوبی داشته باشیم. البته باید توجه داشت که برای افراد بزرگ‌سال میانسال بسیار مهم و مؤثر می‌باشد.

خطرات و عوارض ماساژ درمانی با سنگ داغ

با توجه به تمامی‌ مزایای انواع ماساژ می‌توان گفت که این نوع ماساژ نیز می‌تواند عوارض و خطراتی نیز به همراه داشته باشد که باید برای جلوگیری و پیشگیری است بروز این عوارض و مشکلات به یک سری از ناز توجه خاص و ویژه نمود.
یکی از نکاتی که باید در مورد این نوع مزاج رعایت نمود این است که این روش درمانی را برای تمامی ‌افراد توصیه نمی‌شود و فقط مخصوص به برخی از افراد می‌توان از این روش بهره‌مند شود.
از آنجایی که ماساژ درمانی محدود به افراد خاص می‌باشد می‌توان به بیماری‌های قلبی بیماری‌‌‌هایی از قبیل سرماخوردگی آنفولانزا آسیب‌ها و مشکلات پوستی و غیره بهتر است از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

احتمالات وقتی صحبت از بیماری‌ها می‌شود خیلی به صورت کلی بیان می‌شود؛ اما منظور این است که تمامی ‌افرادی که دچار سرماخوردگی یا پول آن از و یا حتی تب می‌باشند. بهتر است تا بهبودی کامل از مراجعه کردن به مراکز ماساژ درمانی امتناع کنند. این گونه افراد می‌توانند با توجه به میکروب‌هایی که در بدن شما وجود دارد به راحتی میکروب‌ها را به سایرین هنگام ماساژ انتقال دهند بنابراین ممکن استفاده از این روش درمانی موجب تشدید شدن سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن آن‌ها گردد.

بیماران قلبی می‌توانند با وجود تورم و مشکلات که در رگ‌ها و یا شریان‌‌های پا‌‌های پا‌ها ایجاد می‌شود که هر دو این نشانه‌ها باعث اثرات منفی بر روی ماساژ می‌گذارند.
دیابت یکی از است خطرات و معایب مهم دیابت میزان تأثیرپذیری آن بر روی دستگاه عصبی و عروق خونی می‌باشد مبتلا به دیابت ممکن است. دست‌ها و پا‌‌های خود را تا حد زیادی از دست بدهند مبتلا به دیابت بی‌مزه هنگامی‌ که از ماساژ با سنگ‌‌های داغ استفاده می‌کند.
زمانی که ماساژ دهنده بر روی نقاط حساس آن‌ها فشاری بیش از حد وارد می‌آورد این گونه افراد احساس سوختگی بر روی بدن خود ندارد هرچند که سنگ‌ها بسیار داغ باشند.

مواد مخدر یا الکل افرادی که به مراکز ماساژ درمانی مراجعه می‌کند بهتر است تا حد امکان از هرگونه نوشیدن و یا مصرف مواد مخدر و الکل خودداری نمایند؛ زیرا هر کدام از این مواد می‌توانند باعث تغییرات و مشکلات جبران‌ناپذیری بر روی بدن آن‌ها گردد.

مهم‌ترین نکات درباره ماساژ با سنگ داغ

با توجه به اینکه ماساژ درمانی از طریق سنگ‌های داغ فواید و مزیت‌های زیادی دارد؛ اما رعایت یک سری نکات بسیار ضروری است که قبل از رفتن به موسسه ماساژ در اصفهان باید آن را رعایت کنید که عبارتند از:

  1. قبل از شروع فرایند ماساژ، درمانگر باید حتما تخصص و مهارت لازم را داشته باشد و به مراکز ماساژ درمانی معتبر و معروف مراجعه کنید.
  2. سالن ماساژ باید دارای فضا مناسب و آرامش‌بخشی باشد.
  3. ماساژ درمانی با سنگ های داغ بایستی حتما زیر نظر کارشناس و متخصص در این حوزه انجام شود.
  4. اگر درمانگر بیش از حد بر روی پوست بدن ماساژ دهنده فشار وارد کند موجب می شود که پوست آن دچار آسیب یا سوختگی شود اگر میزان فشار نیز خیلی کم باشد تاثیری در درمان و بهبودی فرد ماساژ دهنده ندارد.
  5. چنانچه که دچار هر نوع عارضه یا مشکل یا بیماری هستید بایستی حتما پزشک و درمانگر ماساژ را در جریان بگذارید.

منبع: ماساژ سنگ داغ و فواید آن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *