ماساژهای معروف خارجی

در کشورهای مختلف ماساژ یکی از فعالیت‌هایی است، در سالیانه بسیار قدیم در شکل‌های متفاوتی در هر بخش از دنیا از آن استفاده می‌کردند.
ماساژ در دوران باستان و قرون وسطی هم وجود داشته است.
بسیاری از افراد هستند، امروزه از ماساژ در موارد مختلفی استفاده می‌کنند. در کشورهایی مانند چین، ژاپن، هند، مصر، یونان استفاده از ماساژ طرفداران بسیار زیادی دارند.
هر نوع ماساژی که در کشورهای خارجی انجام می‌شود، برگرفته از تاریخ و فرهنگ خاص آن کشور می‌باشد. ما در این نوشته ماساژهای معروف خارجی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

زمانی که افراد از ماساژهای مخصوص استفاده می‌کنند؛ یک احساس متفاوتی را به دست می‌آورند. ماساژ از یک کلمه یونانی به دست آمده است، به معنای خمیر کردن می‌باشد.

ماساژ فقط مربوط به کشور یونان و چین نیست، در کشورهای مختلف وجود دارد.
امروزه فقط در تعدادی از کشورها ماساژها بسیار رایج است.

ماساژ در کشورهای خارجی

ماساژهای معروف خارجی

ماساژهای متفاوتی در کشورهای متفاوت انجام می‌شود، هر کدام مزیت‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خودشان را دارند. انواع ماساژهای معروف خارجی عبارتند از:

  1. ماساژ طب فشاری
  2. ماساژ آکو یوگا
  3. ماساژ آمما
  4. ماساژ آروماتراپی
  5. ماساژ آیورودا
  6. ماساژ کور

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ماساژ طب فشاری

طب فشاری یک مدل از ماساژ درمانی است، به عنوان ماساژ درمانی سنتی در چین مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
قدمتی که برای ماساژ درمانی چینی وجود دارد، برای هزاران سال قبل می‌باشد.

با استفاده از طب سوزنی طب فشاری را به دست آوردند.

طب فشاری برای درمان بسیاری از بیماری‌هایی که با تنش اتفاق می‌افتند، مانند سردرد، کمردرد، درد عضلانی، فشار چشم، گردن درد، مشکلات سینوسی، آرتریت و تنش به دلیل استرس می‌تواند بسیار موثر باشد.

طب فشاری در چین می‌تواند مواد سمی درون بدن را از بین ببرد. سطح انرژی و احساس کلی سلامتی فرد با طب فشازی نیز تا حد بسیار بالایی افزایش می‌یابد.

برای اینکه بتوانند طب فشاری را انجام دهند، روی نقاطی که طب سوزنی را انجام می‌دهند.
با استفاده از دست انگشتان و آرنج فشار ملایمی را اعمال می‌کنند، بتوانند توانایی‌های طبیعی بدن را برای درمان تحریک کنند.

فشار دادن روی نقاط طب فشاری تنش عضلانی را آزاد می‌کند، باعث می‌شود، گردش خون افزایش پیدا کند، بدن آرام شود. زمانی که شما از طب فشاری استفاده می‌کنید، می‌توانید احساس آرامش و آسودگی بسیار زیادی داشته باشید.

ماساژ در کشورهای خارجی

2. ماساژ آکو یوگا

ماساژ آکو یوگا یک درمان طبیعی است، از طب فشاری چین و هند ترکیب شده است. ماساژ آکو یوگا می‌تواند بدن را به حالت تعادل برساند، از سفت شدن عضلات جلوگیری می‌کند.

همچنین جریان خون را بالا می‌برد، به صورت کلی می‌تواند باعث بهبودی کلی بدن می‌شود.
تکنیک‌های آکو یوگا می‌تواند تنفس و کشش ملایم ماهیچه‌ها را به وجود بیاورد، تنش‌های عضلانی را کاهش می‌دهد.

همینطور نقاط طب فشاری را تحریک می‌کند، باعث می‌شود، مراکز انرژی بدن باز شود، ویژگی‌های بالایی برای آن‌ها به وجود بیاید.

3. ماساژ آمما

آمما یا آنا منا یک نوع ماساژ سنتی است، در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی ریشه اصلی آن به کشور چین برمی‌گردد. ماساژ خارجی که در ژاپن انجام می‌شود، انرژی بدن را به حالت تعادل می‌رساند، بیشتر از 5هزار سال قدمت دارد.

زمانی که شما ماساژ آمما را در نظر می‌گیرید، باعث می‌شوید، عضلات شل شوند، مفاصل و بافت‌های همبند هم عملکرد عالی را از خودشان نشان می‌دهند.

به صورت کلی باید بدانید که با استفاده از ماساژ آمما عملکرد بدن بهبود می‌یابد، همچنین باعث می‌شود، سیستم قلبی، عروقی، تنفسی تقویت شود.
ماساژ آمما هم بدن و هم ذهن را تقویت می‌کند، برای آرامش و سلامتی هر دو می‌تواند عملکرد عالی داشته باشد.

ماساژ امما به صورتی است، درون آن حرکاتی مانند فشار دادن، کشش، نوازش، دستکاری کوبه‌ای انجام می‌شود. عملکردی که برای ماساژ آمما وجود دارد؛ به صورتی است، می‌تواند سیستم گردش خون را تحریک کند.

برای اینکه بتوانند ماساژ آمما را انجام دهند؛ لازم است که بر روی 14 مسیر انرژی بدن طب فشاری را انجام دهد.
با استفاده از انگشت شصت، بازو، آرنج، زانو و پاها ماساژ را در نظر می‌گیرند.

معمولاً برای ماساژ امما از روغنی استفاده نمی‌کنند. فرد می‌تواند دراز بکشد یا بنشیند. اگر وضعیت درازکش را در نظر بگیرد، می‌تواند جریان انرژی قوی‌تری را در بدن به دست بیاورد.

ماساژ در کشورهای خارجی

4. ماساژ آروماتراپی

آروماتراپی درمانی یکی دیگر از ماساژهای بسیار مناسب است. قدمتی که برای ماساژ آروماتراپی وجود دارد، برای مصر باستان می‌باشد.

آروماتراپی یا رایحه درمانی دقیقاً عملکردی مانند نامش دارند؛ یعنی با استفاده از روغن‌های ضروری برای ارتقاء بهبودی و آرامش بدن را ماساژ می‌دهند.

در ماساژ آروماتراپی ماساژور مراکز تخصصی ماساژ در اصفهان یک فضایی را با استفاده از بوی اسانس خاص آماده می‌کنند. اسانس‌هایی که برای ماساژ آروماتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند؛ پس در نتیجه برای هر فردی یک عملکرد مناسبی دارد.

موردی که وجود دارد؛ این است، مزیت‌های منحصر به فرد مشتری ترکیبات خاصی را برای روغن‌ها در نظر می‌گیرند، آن را در فضا قرار می‌دهند. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره ماساژ آروماتراپی وجود دارد، این است؛ فرد باید احساس راحتی بسیار زیادی داشته باشد.
رایحه درمانی اصلاً نباید فرد را اذیت کند.

5. ماساژ آیورودا

آیورودا به عنوان یک نوع طب سنتی در کشور هند مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قدمتی که برای ماساژ آیورودا وجود دارد، برای 5000 سال می‌باشد.
از طب سنتی آیورودا به عنوان شفای کل بدن استفاده می‌کردند، فرد را از نظر جسمی، عاطفی، روحی بررسی می‌کردند.

طب آیورودا به عنوان ترکیبی از ماساژ مدیتیشن، رژیم غذایی، یوگا، داروهای گیاهی و موارد مختلفی است؛ به سلامتی بدن افراد کمک می‌کند.

ماساژ آیوردا باعث می‌شود، بدن انسان‌ها آرام شوند، جریان خون بهبود می‌یابد، سموم از بدن انسان‌ها دفع می‌شود و باعث می‌شود، بدن انسان‌ها جوان شود.

در روش ماساژ آیورودا از روغن‌های ماساژ گیاهی استفاده می‌کنند، گرم شده است. این روغن‌های گیاهی با توجه به ویژگی‌های بیمار انتخاب می‌شود، رژیم غذایی مشتری با یکدیگر مخلوط می‌شوند، در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

در طب سنتی آیورودا برای سر درمانگر از روغن‌های متفاوتی برای ورز دادن و نوازش سرتاسر استفاده می‌کند.
دستان را از بین سرها عبور می‌دهند، روی نقاط فشار روی شقیقه‌ها شانه دست‌ها و موارد دیگر تمرکز می‌کنند. ماساژ آیورودا می‌تواند به صورت درازکش یا به صورت نشسته روی تشک ماساژ یا صندلی انجام شود.

6. ماساژ کور

یکی از ماساژهای دیگری که در کشور چین انجام می‌شده است، ماساژ کور می‌باشد. ماساژ کور در ابتدا توسط یک فرد نابینا انجام می‌شد.
ماساژ کور در قرن هشتم در کشور چین به دست راهب بویایی بعد از دست دادن بینایی خودش ماساژ انجام می‌داد، اختراع شد.

ماساژ کور به عنوان یک ماساژ فول بادی به حساب می‌آید، برای تمامی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماساژ کور شباهت بسیار زیادی به ماساژ چینی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *