فواید ماساژ سنگ نمک

ماساژ دادن با استفاده از سنگ نمک یکی از جدیدترین تکنیک‌های ماساژ برای درمان بدن می‌باشد که در مرکز تخصصی ماساژ در اصفهان انجام می‌شود،  خواصی که در سنگ نمک وجود دارد سبب بهبود سلامتی به وسیله این ماساژ می‌شود.
نمک معدنی خواص بی‌نظیر و بی‌شماری برای بدن انسان دارد.

استفاده از سنگ نمک برای ماساژ دادن می‌تواند مواد معدنی و مفیدی که در نمک وجود دارد را به وسیله ماساژ و از طریق پوست جذب بدن نماید.
نمک برای به تعادل رساندن PH بدن و تنظیم متابولیسم کمک می‌کند و همچنین برای بهبود عملکرد گردش خون و به آرامش رسیدن سیستم عصبی مفید بوده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

سنگ نمک صورتی 2

سنگ نمک چیست؟

سنگ نمک از دریا گرفته می‌شود. در مدت قرن‌ها طی فرآیندهایی از دریا و روی زمین، سنگ نمک به جا می‌ماند و به وجود می‌آید. سنگ نمک دارای 84 نوع مواد معدنی بوده که برای سلامت بدن انسان لازم و ضروری می‌باشد. استفاده از سنگ نمک برای ماساژ سال‌های متمادی است که برای درمان در مشرق زمین به کار برده می‌شود.

سنگ نمک پس از استخراج شدن از معدن به وسیله دستگاه‌های برش تراش داده می‌شود و به شکل‌های گوناگون ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. سنگ نمک دارای یون‌های سدیم مثبت و کلرهای منفی است که باعث یونیزاسیون می‌شود.
یونیزاسیون انرژی در بدن را افزایش می‌دهد و مهمترین خاصیت نمک می‌باشد.
گوی نمک یکی از اشکال سنگ نمک بوده که به شکل دایره در آمده و در صنعت ماساژ جهت به آرامش رساندن جسم و ذهن به کار می‌رود. گوی نمک همچنین دارای خواص ضدعفونی کننده می‌باشد که جریان هوا را تصفیه می‌کند و بیشتر به عنوان تزئین در خیلی از مکان‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

گوی ماساژ چیست؟

یکی از ابزار کمکی برای ماساژ دادن گوی‌ها هستند.
گوی‌های مختلفی برای انجام ماساژ وجود دارند. گوی‌هایی مانند: گوی یخی، گوی مغناطیسی، گوی نمک و … برای انجام ماساژ به کار می‌روند. برای مثال گوی ماساژ نمک صورتی دارای 25 ماده معدنی بوده و به شکل لایه بردار می‌توان برای روشن کردن چند درجه‌ای پوست از آن استفاده نمود.
از گوی نمکی معمولا در ماساژ صورت استفاده می‌شود.

نمک صورتی باعث حس آرامش بودن و گردش خون در صورت را نیز افزایش می‌دهد و به صورت گرما در صورت احساس می‌شود که در مرکز آموزش ماساژ در اصفهان نحوه کار کردن با آن را آموزش می‌دهند.
گرما سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک و فعال می‌نماید.
بدن ما دارای دو نوع سیستم عصبی می‌باشد. سیستم سمپاتیک و سیستم پاراسمپاتیک. سیستم سمپاتیک در مواقع خطر برای دفاع از خود به صورت غریزی تحریک می‌شود و باعث حس جنگجویی در ما می‌گردد.
سبک زندگی پر استرس و پر تنشی که امروزه در جوامع بشری وجود دارد باعث تحریک بیش از حد سیستم سمپاتیک در بدن می‌شود که این موضوع می‌تواند آسیب‌های فراوانی به سلامت افراد وارد کند.
گوی نمک باعث ایجاد حس آرامش بوده و سیستم عصبی پاراسمپاتیک ما را فعال می‌سازد.

سنگ نمک صورتی

فواید ماساژ سنگ نمک

در این مدل ماساژ درمانی، ماساژ درمانگر با استفاده از سنگ نمک که از قبل گرم شده، به سرتاسر بدن فرد کشیده و روی پوست او ایجاد گرما و حرارت می‌کند.
این حس گرما به بدن آرامش داده و سیستم عصبی پاراسمپاتیک او را فعال می‌کند.
استفاده از گوی‌های نمک برای ماساژ بسیار ساده می‌باشد و کافی است که به صورت دورانی و دایره‌ای روی پوست بدن حرکت داده شود.

سنگ نمک برای اسکراب پوست نیز می‌توان استفاده نمود و برای این کار از نمک‌های درشت‌تر برای شفافیت و لایه برداری پوست استفاده می‌شود.
گوی نمک را می‌توانید برای ماساژ کف پا به کار ببرید.
ابتدا باید به شکل صاف نشسته و گوی نمک را با اندکی فشار کف پای خود بغلتانید. برای انجام ماساژ با گوی نمک می‌توانید بدن را از قبل با روغن‌های درمانی چرب نمایید.

از گوی نمک برای ماساژ دادن و تسکین نقاط دردناک بدن و دردهای عضلانی نیز استفاده می‌شود. برای ماساژ سنگ نمک اغلب از سنگ نمک صورتی و سنگ نمک آبی برای ماساژ دادن نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود.

سنگ نمک علاوه بر ایجاد حس آرامش و برطرف کردن تنش‌های عصبی، یک روش موثر برای از بین بردن دردهای عضلانی بدن نیز هست. به کمک سنگ نمک می‌توان مشکلات تنفسی را نیز برطرف نمود.

این ماساژ را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های ماساژ سوئدی و با اعمال فشار گوی‌های نمکی داغ به نقاط مختلف بدن انجام داد.
این ماساژ به تعادل میدان‌های الکتریکی بدن نیز کمک می‌کند.

لازم به ذکر است که پس از استفاده از گوی نمک برای حفظ انرژی درونی گوی، آن را در معرض جریان هوا و در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید.این ماساژ را برای افراد دارای زخم‌های باز نمی‌توان استفاده کرد و روی قسمت‌های واریسی پا نباید به طور مستقیم سنگ نمک را غلتاند.

روش ماساژ سنگ نمک

به صورت کلی برخی از فواید ماساژ سنگ نمک عبارت است از:

  • گوی نمک می‌تواند به عنوان لایه بردار پوست استفاده شود
  • گوی نمک به کاهش درد و التهابات بدن کمک می‌کند
  • دردهای عضلات و مفاصل را کاهش و تسکین می‌دهد
  • آرام بخش بوده و استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد
  • گردش خون را افزایش می‌دهد
  • بدن را سم‌زدایی نموده و انرژی بدن را نیز افزایش می‌دهد
  • قند خون را تنظیم می‌کند
  • عضلات بدن را محکم می‌کند
  • باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود
  • خستگی‌های بر اثر فعالیت‌های روزانه را برطرف می‌نماید
  • گودی کمر را اصلاح کرده و باعث اصلاح کف پای صاف می‌شود
  • سلولیت پوست را از بین برده و بدن را فرم دهی می‌کند
  • باعث بهبود وضعیت و کیفیت خواب می‌شود
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *